• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sergel inkasso

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
Någon som vet vad som händer om man missat att betala på en avbetalningsplan hos Sergel? Får man en påminnelse eller går det direkt till KF? Är 2 dagar sen.

brukar få en påminelse men dom kan vara snabba med o skicka till kfm, testa o ring dom imon :D
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lollo123

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
3 Juni 2020
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
179
Poäng
367
brukar få en påminelse men dom kan vara snabba med o skicka till kfm, testa o ring dom imon :D

Jag har ringt och då sa de att ibland skickar de påminnelse och då får man ex antal dagar på sig att betala men ibland skickar de direkt till KF. Så jag vet inte. :/
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Någon som vet vad som händer om man missat att betala på en avbetalningsplan hos Sergel? Får man en påminnelse eller går det direkt till KF? Är 2 dagar sen.
Jag fick påminnelse , och kunde betala när jag fick lön månaden efter den 25
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Fick du så många dagar på dej? En hel månad?
När kom påminnelsen då?
Den kom runt den 10 , sedan betalde jag när lönen kom och var inga problem , mailade och bad också att få betala dubbelt nästa månad ! Inga problem heller !
 

Lollo123

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
3 Juni 2020
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
179
Poäng
367
Den kom runt den 10 , sedan betalde jag när lönen kom och var inga problem , mailade och bad också att få betala dubbelt nästa månad ! Inga problem heller !

Aha så du betalade dubbelt månaden efter? Har mejlat de med men får nog ringa imon igen o fråga om jag med får betala dubbelt.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Aha så du betalade dubbelt månaden efter? Har mejlat de med men får nog ringa imon igen o fråga om jag med får betala dubbelt.
Det tycker jag absolut du ska göra , dom kan vara lite svåra om det är första månaden på avbetalningen som man ville skjuta upp på , är det första ?
 

Lollo123

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
3 Juni 2020
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
179
Poäng
367
Det tycker jag absolut du ska göra , dom kan vara lite svåra om det är första månaden på avbetalningen som man ville skjuta upp på , är det första ?

Ja det är första :(
Kan absolut betala dubbelt nästa månad.
Hur många dagar stod det på påminnelsebrevet du fick? Totala summan jag ska betala är 3800kr. Vet inte hur jag ska få ihop summan. Försöker sälja grejer men ingen som nappat än. :( Har panik och mår skit. Sönderstressad.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Ja det är första :(
Kan absolut betala dubbelt nästa månad.
Hur många dagar stod det på påminnelsebrevet du fick? Totala summan jag ska betala är 3800kr. Vet inte hur jag ska få ihop summan. Försöker sälja grejer men ingen som nappat än. :( Har panik och mår skit. Sönderstressad.
Är det total summan eller är det en delbetalning ? Kom faktiskt inte ihåg hur många dagar det stod , men tror det stor betalning snarast
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp